%ce%b4%ce%b9%ce%b4%ce%ac%cf%83%ce%ba%ce%bf%cf%85%ce%bc%ce%b5-%cf%88%ce%b7%cf%86%ce%b9%ce%b1%ce%ba%ce%ac

Διδάσκουμε ψηφιακά στα παιδιά μας Διδάσκουμε στη γλώσσα τους

«Ο Γιώργος είναι ένα υπερδραστήριο παιδί. Είναι πάντα πρόθυμος να τρέξει για ό,τι και αν του ζητήσω να κάνει και είναι ιδιαίτερα παρορμητικός σε όλα. Από τα καλύτερα παιδιά μέσα στην τάξη, με ήθος και σεβασμό. Παρόλα αυτά, όμως, δεν μπορεί να καθίσει στην καρέκλα του στη διάρκεια του μαθήματος, κάτι που ενοχλεί τους συμμαθητές τους. Δε συγκεντρώνεται καθόλου, όταν κάνει πράξεις και περνάει από τη μια δραστηριότητα στην άλλη, χωρίς να δώσει σημασία αν ολοκλήρωσε ή όχι τις διαδικασίες. Καταλήγει να μαλώνει με τους συμμαθητές του την ίδια στιγμή που είναι φίλοι. Στο μάθημα των υπολογιστών είναι άλλο παιδί. Τελικά τι έχει αυτό το παιδί;» Δασκάλα Γ΄ Δημοτικού

Είναι πολλοί οι εκπαιδευτικοί που συναντούν τέτοιες περιπτώσεις κάθε χρόνο στην τάξη τους, ενώ οι γονείς αυτών των παιδιών συχνά βρίσκονται σε απόγνωση, γιατί δε γνωρίζουν τι να κάνουν. Οι εκπαιδευτικοί ξεκινούν με φιλότιμες προσπάθειες να αντιμετωπίσουν την κατάσταση και στη συνέχεια παραπέμπουν πολλές από αυτές τις περιπτώσεις στον δάσκαλο της ένταξης.

Το σύνδρομο Διαταραχής Ελλειμματικής Προσοχής, που πολλές φορές συνοδεύεται από Υπερκινητικότητα, είναι μια διαταραχή που συναντάται πολύ συχνά παγκοσμίως. Ανήκει στη μεγάλη ομπρέλα των μαθησιακών δυσκολιών και είναι ωφέλιμο να αναζητούνται οι κατάλληλοι τρόποι, που μπορούν, ανάλογα με την περίπτωση, να δώσουν βοήθεια σε μια δύσκολη κατάσταση.

Η διδασκαλία με τη χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών είναι μία από τις λύσεις που προτείνουν οι ειδικοί. Οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές διευκολύνουν τη μαθησιακή διαδικασία, προβάλλοντας ποικίλες δραστηριότητες και οπτικοακουστικά ερεθίσματα. Εξάλλου, οι μαθητές με ΔΕΠ-Υ έχουν ιδιαίτερες ικανότητες στη χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών, καθώς όλα αυτά τα ερεθίσματα διεγείρουν το κίνητρο για ενασχόληση. Από την άλλη, η χρήση του ηλεκτρονικού υπολογιστή από τον εκπαιδευτικό για την παρουσίαση του μαθήματος και την εφαρμογή ασκήσεων κάνει το μάθημα ευχάριστο, κρατώντας αμείωτο το ενδιαφέρον των μαθητών και συμβάλλει στη βελτίωση του αυτοελέγχου, στον περιορισμό της παρορμητικότητάς τους και της υπερκινητικότητας.

Στη γενιά, άλλωστε, της ψηφιακής εποχής οφείλουμε, ως εκπαιδευτικοί, να μιλήσουμε ψηφιακά στα παιδιά μας, για να μας καταλάβουν.

της Φωτεινής Μπουκουβάλα, Med Special Education, Educational Programmes Coordinator, hyphen SA

 

Copyright © 2016 hyphen SA
Απαγορεύεται η αναδημοσίευση ή χρήση μέρους ή όλου χωρίς την έγγραφη άδεια της hyphen SA.


LEAVE A COMMENT